"Stirr-pass" - skulle det vara nåt?

- Ikväll ska jag vara så jävla hot, alltså!
- Mmm...
- Killarna ska dregla när jag går förbi.
 
Jag tittar på min kompis som speglar sig i min hall. Hon lyser.
- Ja, du är svinsnygg och jättesexig.
 
Så går vi.
Mot stan.
In på krogen.
Alla är fulla.
Vi blir fulla.
 
- Hur går det? Dreglar dom?
Jag flörtar med min kompis som håller balansen mot toalettpappershållaren.
 
Vi står som miljoner andra kvinnor - tillsammans -  i "damrummet".
 
Det snurrar i huvet och min kompis med en urringning ner till naveln surar:
- Fan, vad de glor. Jävla äcklon, alltså!
 
Ja... jag vet inte riktigt vad jag ska svara på det.
Inte längre.
 
Hon känner vad hon känner.
Hon vill bli sedd men bestämma vilka som ska se.
Hon vill attrahera men styra vilka som attraheras.
 
Vi snubblar vidare in mot baren.
Där lyser min kompis upp.
Hon ler mot mig och drar ner urringningen lite till, vilket torde vara omöjligt.
She is back - tillsammans med lyster, självförtroende och lusta.
 
Kvinnan och hennes attribut njuter av varje steg i glansen av hans stirrande blick.
Med ryggen mot mig lägger de ett lår över hans.
Han är chanslös. 
Han som dreglar... och som fått tillåtelsen att glo.
 
 
lånad bild
 
 

Kommentarer:

1 Anonym:

Har jag alltid sagt...se på mej...
Är kvinnligt, sen är killar och män svin....hahaha hycklare

Svar: Självklart är det lite att generaliserande... men ja, jag håller med dig till viss del. Diplomatiskt men självklart förstår du att jag gör det med tanke på att jag skrivit detta inlägg. Ibland stör jag mig på kvinnor. Även på mig själv :)
C N

Kommentera här: