Feministisk snöröjning

Men låt mig säga det igen - "Feministisk snöröjning".
Ja, jag fick höra att Sundsvalls kommun har en sån.
Där gångvägar och cykelbanor prioriteras eftersom det visar sig att fler kvinnor än män går eller cyklar till och från sina arbeten.
 
Jag som hatar när kön är en slags indelningsfaktor skrattade. Är det så det är sagt?
 
Nu kanske det inte finns dokumenterat men någon har i alla fall påstått att det är så, så när jag i vanlig ordning lämnar bilen och promenerar den sista biten till jobbet genom Sundsvalls gångtunnlar och över de snöröjda cykelbanorna så inser jag att Sundsvall i så fall även har en ANTI-feministisk sandning.
 
För är det några som kommer bryta handleder och lårbenshalsar så är det ju de som går eller cyklar mest till sina arbeten. Det vill säga - kvinnorna.
 

Kommentarer:

1 Anonym:

Får starta feministiska körda traktorer med sand och grus som komplement

Kommentera här: